donderdag 22 september 2016

New York dag 5

Vandaag zou ik het rustig aan doen ondat ik vanavond naar een Broadway show ga. 
Als eerste stond een vroeg bezoek aan one world trade center/tower op het programma. 

Ik was erg blij dat ik vroeg was. Lekker rustig bij de kaartverkoop, Security checks, filmpjes en promotie en ook boven op de 102e verdieping. Net een lift die je nog nooit hebt meegemaakt, zo gaaf!! Gelukkig heb ik hem gefilmd. Je ziet new York groeien en bouwen over het verloop van de tijd. 

Het uitzicht is fantastisch en super gaaf. Er was echt heel veel zicht en ik was blij dat ik vroeg was, de zon stond nog prima om foto's te maken.




Ook bijzonder om daar boven Skype momenten te hebben. Zo leuk om dit te kunnen delen.



Beneden aangekomen nog het 9/11 memorial bezocht en bekeken. Dit was nu vrij te bezoeken als een park, heel heftig om daar te lopen. 



En ik was er dan toch, dus maar meteen doorgelopen naar trinity Church, Wallstreet, federal Hall, Charging Bull, Bowling Green, memorial platen aan battery park, met het uitzicht op het statue of liberty. 



Ondertussen ook bij bento box sushi gegeten. 

Van daaruit vroeg naar mijn hotel. Ik da vanavond naar het theater, dus even douchen, omkleden en dan met de metro  C of E naar de 50e straat. 

Het eugene O'Neill theater ligt aan de 49e straat, dus dat is super gemakkelijk, ook voor de terug rit. 

Ik ben natuurljk veel te vroeg dus maak meteen van de gelegenheid gebruik om time square te bezoeken, op de trap gezeten midden op...

Even een soepje gegeten als avondmaal. Nou ja, soep.... is bijna pasta....

De voorstelling begint om 19:00 uur, de deuren gaan om 18:30 uur open. Ik ben erg benieuwd ....

Het is echt super druk in de stad. Ik ben nu erg blij dat mijn hotel in Chelsea staat. Daar is het een stuk rustiger. Ik was een half uur te vroeg bij het theater, maar er staat een kerk (speciaal voor de artiesten) tegenover het theater. Daar zit ik even heerlijk in de, relatieve, rust. Je kunt de geluiden van de stad binnen horen. Maar ik was wel even toe aan "zitten". Straks in de show natuurlijk ook lekker zitten, maar toch. Was al vroeg in de weer :-)



Wat was dit een hilarische musical! Echt geweldig, goede cast, goed gezongen en geacteerd en zo grappig. Ik heb echt super genoten

En als toetje nog het empire state verlicht gezien. Zo gaaf dit. 
Het blijft iedere keer weer genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten