woensdag 21 september 2016

New York dag 4


Ontbijt in New York, niet lastig op zich, er is genoeg aanbod, alleen stel ik altijd mijzelf de vraag, wil ik hier zitten en wil ik dit eten. Alles is namelijk mogelijk in New York, je moet alleen op zoek en de juiste keuzes maken. Van burrito tot muffin, van havermout tot salades, van yoghurt tot aan ei met bacon, of pannenkoeken. Hee is er.... aangezien ik liever even rustig ontbijt met een aantal gezonde opties loop ik voor mijn ontbijt al de nodige (kilo)meter(s). En liever dan ook nog bij een onafhankelijke koffie tent, niet altijd de Starbucks dus..
Mid-town, daar was ik nog niet geweest. Mijn eerste doel was het oude zaakje te bezoeken van 3 jaar geleden om te ontbijten. Dan moet je wel in de juiste straat gaan staan. Ik stond op de 8e ave. in plaats van oo de 7e!! Over een paar dagen deze poging nog maar een keer herhalen. Ik houd van het empire state building. Dus zodra ik hem zie, of is het een haar, moet ze oo de foto....
Typisch voor zo'n mega stad als New York zijn de waterbassins op de daken. Deze zorgen voor voldoende waterdruk in de gebouwen. Water uit de pijp beneden komt maar een paar verdiepingen omhoog met de druk die in de pijp aanwezig is, vandaar dat je deze hier nog zo veel ziet. 
Na mijn ontbijt avontuur, eerst naar 5th ave. Daar zitten heel veel grote winkels van grote merken. Shoppen zit erin dan.. reebok, staples, muji etc. Maar ook aan fifth staat de New York public library. Zo'n gaaf gebouw, van binnen ook super. Echter was nu de leesruimte in renovatie, dus daar kon ik niet in. 
Wel aan de overkant naar muji. Een Japanse winkel, ik was in Soho al bij hun binnen geweest, maar deze is echt super groot vergeleken daarbij. 
Als je hier lege boekjes of lege post kaarten koopt, dan kan je in de winkel deze bestempelen om ze persoonlijk te maken. Drie keer raden wat ik een half uurtje heb staat doen...

Tijd voor lunch! Met een broodje en een lemonade in Bryant park op een stoeltje in de zon lunchen. Beter kan het niet. 


Terug naar 5th ave om onder het empire state building te staan. Om dit gebouw te zien blijf ik nu liever buiten. Mijn plan is om later deze week op Rockefeller center het empire state te zien. 

Het is zo'n enorm gebouw....
Het past net op de foto....


Soms zijn er super leuke details zoals deze uil op herald square. 
Macy's op de 34e volgens mij, het is een heel blok, grenzend aan herald square. 

Fascinerend vind ik de food trucks, in alle soorten en maten. 





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen